Rekruttering af nye medarbejdere er ikke den nemmeste sag I verden – i særdeleshed, hvis du forventer, at de skal kunne matche et bestemt sæt af kompetencer og kvalifikationer. Når din virksomhed skal have udvidet medarbejder staben, for eksempel i forbindelse med, at virksomheden udvider sit generelle forretningsområde, er det vigtigt, at du får fat på præcis de medarbejdere, du har brug for. Fejlansættelser er dyre og ubelejlige. Har du først ansat en medarbejder, for derpå at finde ud af, at han eller hun enten ikke passer ind i virksomheden eller har de rette kvalifikationer, skal du til at afskedige vedkommende, betale vedkommendes løn i opsigelsesperioden, og dernæst begynde helt forfra med rekrutterings processen. Det er omkostningsfuldt og spild af penge, tid og ressourcer.

Find de rette medarbejdere til din virksomhed – kontakt et professionelt rekrutteringsbureau

Hvis du vil undgå dette spild og den dårlige situation, du sætter dig selv og medarbejderen i, kan du med fordel alliere dig med et rekrutteringsbureau. Før du hævder, at det har du ikke råd til, bør du overveje alle de mandetimer, som du ellers skal sætte af til rekrutterings forløbet.

Først skal du finde ud af, hvad indholdet i den nye stilling (eller de nye stillinger) skal være. Dernæst skal du, på baggrund af denne viden, udfærdige et stillingsopslag, som på kortfattet vis indrammer såvel stillingens indhold og arbejdsopgaver som virksomhedens mål og visioner samt forventninger til ansøger. Når du har indrykket annoncen på relevante steder, vil ansøgninger og CV’er begynde at tjekke ind i din mailbox. Disse skal så gennemlæses med et kritisk øje, og de uegnede kandidater skal sorteres fra. Og så skal du i gang med at arrangere samtaler og trække tid ud af dit skema til afholdelse af disse samtaler. Alle disse ting kan et professionelt rekrutteringsbureau hjælpe dig med, så du kan fokusere på din virksomhed.

Læs mere om det danske rekrutteringsbureau dedikation.dk