Hav klenodier hængende i dit gulvafslibnings firma

04 November 2019
Anders Lundtang Hansen

editorial

Man har måske en ældre virksomhed, der længe har beskæftiget sig med gulvafslibning i Frederiksberg.

Derfor er det blevet til en del kunder gennem tiden, hvor måske flere generationer i samme by har fået udført noget gulvafslibning af ens forretning, mens andre kunder desværre er gået bort, mens nyere er flyttet til byen.

Men ens hovedsæde har måske altid været det samme sted, hvor kunderne hovedsageligt i gamle dage kom ned og fik lavet en aftale om at få foretaget en gulvafslibning, før telefonerne, online-formularer og mails tog over ved den kommunikation.

Derfor er det mere ude til selve opgaverne, at gulvafsliberne kommer i kontakt med kunderne, hvorfor hovedkontoret mest er til for at hente materialer, lave noget hurtigt kontorarbejde og måske have en lille reception, der mest er til pakkelevering, aftaler med samarbejdspartnere med videre.

Men ens firma med gulvafslibning har nok gennemgået rigtig meget udvikling gennem tiden, hvorfor man måske har flyttet adresse nogle gange for at udvide, man har fået søsterafdelinger, udviklet forretningen til andre aspekter og så videre.

Man har helt udskiftet alt det udstyr, som man startede med, som der nu er blevet til minder, og man har billeder liggende i både et fysisk og et onlinearkiv af medarbejdere, lærlinge, praktikanter og så videre.

Og det hele er stadig ført videre af samme ejere, uden man er gået over til at være blevet en franchise eller har solgt sig selv ud.

Men hvorfor ikke hive nogle af disse ting frem fra gemmerne, så de ikke bare ligger og samler støv?

Medarbejderne kan føle, at de er en del af en legende, og de besøgende kunder, partnere, medier og andre, der kigger ind, så kan få en tidslinje at kigge på på en væg over virksomhedens forretning.

Det kommer jo ikke så mange til gavn, at den slags bare er pakket ned.

More articles